Terapi Minda: Masak, Deco & Fotografi

Semoga coretan ini dapat menjadi motivasi keapada ibu2 yang kehilangan pekerjaan..bangkit & terus berjuang..



Setelah 15 tahun bekerja, terpaksa berundur dan tinggal di rumah tanpa apa2 pekerjaan membuatkan kehidupan saya agak caca-marba, suram & tak keruan..bukan tiada kerja, tapi kerja rumah yang tak habis2 menyebabkan saya hampir diserang sakit jantung!! Semua benda hendak dibuat..hampir 6 bulan masa diambil hanya untuk adjust kehidupan baru..dan setelah setahun, barulah saya temui sesuatu yang dicari2 sebelum ini.


Latihan mendeco kek fondant untuk hantaran


..saya dikelilingi rakan2 & ahli keluarga yang pandai masak. Saya pula suka masak, tetapi akibat kekangan masa, saya cuma masak campak2 sahaja. Tetapi ada hikmahnya, setelah berhenti kerja, memasak menjadi suatu terapi yang membahagiakan saya. Saya boleh mencuba pelbagai resepi yang dikongsi rakan2 terutama drp Resipi.net. Lebih membahagiakan apabila anak2 ternanti-nanti masakan saya.